Jdi na obsah Jdi na menu
 


Body & mind

meditate.jpg

V lekcích Body & Mind se soustředíme především na vnímání svého vlastní těla (svalů), současně správně ovládat náš pohybový aparát (symetrii, polohu kloubů, postavení páteře) a v každém našem pohybu i dobře dýchat.

Při cvičení pracujeme s efektivním zapojením svalů hlubokého stabilizačního systému páteře ( tzv. hlubokého středu) a tím své tělo nejen zpevňujeme, tvarujeme a zlepšujeme jeho pohyblivost a pružnost, ale především tvoříme základnu pro správné nastavení naší páteře a zdravé držení těla při běžných činnostech v našem životě. Zároveň si ve svém těle cvičením budujeme sílu a větší odolnost vůči případným úrazům.

V úvodu hodiny si v prvních 10 - 15 minutách projdeme základní principy dechu, správné postavení naší páteře a pánve, vhodné nastavení ramen a funkci lopatek – vše v souvislosti se správným výkonem jednotlivých cviků v duchu Body and Mind . Následuje aktivace hlubokého centra (středu) těla = aktivace hlubokých břišních svalů, otisk a uvolnění bederní páteře. Poté volně navážeme správným nastavením krční páteře a zapojením svalstva v jejím okolí .

V další části hodiny následují pasáže core training (posilování středu těla) i ostatních partií těla . Cvičíme pouze s vlastním tělem či střídavě i s využitím balančních pomůcek: *velkého míče – fitballu, * malého overballu , * therabandu (posilovací gumový pás, cca 2-3m dlouhý), * softballu maxafe 40, * balanční podložky Bosu. Posilovací pasáž často doplňujeme vhodným strečinkem (protažením) namáhaných svalových skupin. Posledních 10minut čeká naše tělo i mysl závěrečná relaxace a uvolnění.

Cvičení je podkresleno tlumenou relaxační hudbou. Cvičí se téměř celou cvičební hodinu stále na podložce (v polohách vsedě, vleže na zádech, vleže na břiše, vleže na boku, v kleku – vše šetrně ke naší páteři) . Je vhodné a zdravé cviky Body & Mind provádět bez obuvi (např. v protiskluzových ponožkách, aby nám chodidla při např.zvedání pánve či při práci na balonech po zemi neklouzala) , kdy vnímáme každý pohyb nohou (chodidel vč.prstů nohou) co nejcitlivěji. Pokud cvičení bez obuvi je pro někoho nepříjemné, lze cvičit v obuvi, lépe však měkkčí obuvi. Na hodinu si ssebou vezměte ručník (podložení obličeje příp. jako podpůrnou podložku hlavy) , dostatek tekutin, popř. i vlastní podložku - není to ale nutnost. Ostatní pomůcky vč.podložek jsou k dispozici a zapůjčení v sokolovně.

Body and Mind lekce je hodina pomalého cvičení, hodina plná hlubokého prožitku našeho dechu, klidné hudby a pohody, zároveň však je velmi významným posílením našeho těla (jak fyzickým tak psychickým) . Pokud někdo preferuje tento způsob aktivní péče o své vlastní tělo, určitě ať přijde na vlastní kůži (tělo) cvičení vyzkoušet. Hanka Mandrysz, instruktor Body and mind - kontakt: www.hama-studio.cz

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

pochvala

(Alena, 17. 8. 2018 19:53)

Haničko, díky za bezva Pilates.
Těším se na další hodiny.
Alena